December 6, 2009

Enes Kanter lise takımında


Fenerbahçe Ülker'den ayrılarak ABD'nin younu tutan 17 yaşındaki yıldız adayı Enes Kanter, Findlay College Prep'te forma giyecek. Genç oyuncu hedefinin NBA olduğunu belirtti.


Eğitimini ve profesyonel basketbol hayatını ABD'de sürdürmek için Fenerbahçe Ülker'den ayrılan 17 yaşındaki başarılı basketbolcu Enes Kanter, ''Avrupa'da yapabileceğim her şeyi başardığımı düşünüyorum. ABD'ye gelmek ve NCAA (Amerikan Kolej Sporları Kurumu) tecrübesi edinmek istedim. NBA'de oynayabileceğime inanıyorum'' dedi.

Spor kanalı FOX Sport'un internet sitesinde, profesyonel basketbol yaşamı ve eğitimi için Fenerbahçe Ülker'i bırakıp, ABD'nin Findlay College Prep takımına gittiği için son günlerde eleştiri oklarının hedefi olan Kanter ile yapılan bir söyleşi yer aldı.

ABD'li genç basketbolcular Brandon Jennings, Jeremy Tyler ve Nick Calathes'in aksine, Enes Kanter için paranın önemli bir faktör olmadığı belirtilen söyleşide, ''Kanter'in ismini ilk kez duyuyor olabilirsiniz, ancak Türkiye'nin yükselen değerlerinden biri olan 17 yaşındaki basketbolcu, 26. Avrupa Genç Erkekler Basketbol Şampiyonası'nda 18.6 sayı ve 16.4 ribaunt ortalamasıyla 'En Değerli Oyuncu' (MVP) seçildi. Birçok kulübün gözdesi olan Kanter, Yunanistan'ın Olympiakos kulübünün, yıllık 2 milyon dolar (3,026 milyon TL) ile 2 yıllık, bir Türk kulübünün de 6 milyon dolarlık (9.080 milyon TL) 5 yıllık sözleşme teklifini, ABD hayalleri için geri çevirdi'' denildi.

Söyleşide Kanter'in, ''ABD'ye geldim, çünkü burası daha büyük bir arena. Avrupa'da yapabileceğim herşeyi başardığımı düşünüyorum. ABD'ye gelmek ve NCAA tecrübesi edinmek istedim. NBA'de de oynayabileceğime inanıyorum'' sözlerine yer verildi.

''KANTER FARKLI''

Babası Türkiye'nin önde gelen profesör doktorlarından biri olan Kanter'in, güçlü bir akademik geçmişten geldiği ifade edilen söyleşide, genç basketbolcunun, ABD'de The Henderson International'da kaliteli bir eğitim almak istediği de belirtildi.

Söyleşide, Kanter'in, ''Para, önceliklerim arasında ikinci veya üçüncü sırada geliyor. Basketbola ve eğitimime, ABD'de devam etmek istedim, Avrupa'da değil. ABD'ye gelme nedenim, NCAA ve NBA tecrübesi edinmek. Türkiye'yi, bu liglerde temsil etmek istiyorum'' sözlerine de yer verildi.
Forma giyeceği Findlay College Prep'in yardımcı asistanı Todd Simon da Kanter'in, yaşıtlarından beklenenin aksine, büyük rakamlı paraları geri çevirerek, tarihi bir kararın öncüsü olduğunu söyledi.

Kanter'in, zenginlik ve şöhretin vereceği haz yerine, eğitimine öncelik verdiğine dikkati çeken Simon, ''Bence o, birçok kişinin yapmayacağı bir şeyi yapıyor'' dedi.

FINDLAY COLLEGE PREPUSA

Today gazetesinin, 2008-2009 sezonunda, ABD'deki tüm liseler arasında seçtiği ''Süper25'' listesinde, 33 galibiyetle ve yenilgisiz olarak ilk sırada bulunan Findlay College Prep, Ulusal Liseler Turnuvası'nda da birçok başarı basketbolcunun yetiştiği Oak Hill Academy'yi yenerek, ABD şampiyonluğuna ulaştı.


No comments:

Post a Comment